miercuri, 6 mai 2015

Despre paginile ,,oficiale” de Facebook





Imensa comunitate de pe Facebook reprezintă un instrument al dracului de bun, dacă îl folosești înțelept și înțelegi mecanismele sale de ,,seducție” pentru consumator. Indiferent de ceea ce vrei să vinzi, important este consumatorul, interesele sale, pretențiile și dorințele lui, NU ale tale. Tu încerci să-ți faci loc în viața lui și cu puțin noroc o să și reușești. Vreau să povestesc despre ceva amuzant, dar mai înainte niște considerații generale și de bun simț.



1. Postările trebuie să fie zilnice (una sau multe în funcție de cei care-ți trec pragul), cu conținut relevant (neapărat poze+ scris puțin), pozele să fie umane- nu o tonă de Photoshop, scris îngrijit(cu diacritice, semne de punctuație), emoticoane folosite cu moderație (depinde de profil- nu ai să scrii despre Paracetamol cu :D , de exemplu).

2. Pagina trebuie să prezinte următoarele informații: la rubrica Despre ceva aierisit, logo, slogan-vizibile, adresă, program, printre postări să fie poze și ale localului, personalului, dacă există bineînțeles. Foarte important, legătură către un blog/site în care să fie evidențiate miziunea, viziunea, departamente și funcțiile lor, contact, produse, prețuri, programe, strategii, testimoniale, articole proprii- nu multe distribuiri de la ceilalți. 

3. a). Dacă pagina este a unui restaurant pozele la mâncare să nu arate nerealist. Cercetările au arătat că oamenii resping involuntar aceste poze, deoarece le cred trucate. Majoritatea oamenilor fac poze cu telefonul. E mai credibil să apară pe profilul unui prieten o poză făcută la mâncare cu o descriere aparent idioată de felul ,,astazi am mancat la X. a fost bun rau”. Oamenii au mai mare încredere în asta decât în poza ta făcută de un fotograf profesionist.

b). Dacă este pagina unei terase/pub/club pozele de la petreceri trebuie să arate impecabil astfel încât oamenii să se eticheteze. Dacă pozele arată nașpa nimeni nu o să vrea să-i apară pe profil. Dacă nu se etichetează și nu îi apare pe profil, nu te văd ceilalți, iar tu putrezești pe pagina ta cu albume întregi și inutile. Angajează un fotograf care să știe să suprindă momentele importante într-o manieră care să fie pe gustul oamenilor. Gândește-te că pentru o fată, de exemplu, este important și cum anume stă o șuviță amărâtă de păr, că vrea poze când este trează și nu beată etc.

c). Dacă este pagina unei instituții publice, informează oamenii. Le mai spui și Bună dimineața, dar nu uita că nu trebuie să iei în brațe prea mult divertismentul. Nu asta ți-e menirea. Oamenii ajung la tine pe pagină pentru informare. So, lasă dracului pisoii roz și bomboanele colorate pentru cei care merită așa ceva.

d). Dacă pagina este cea care servește unui blog, nu fă precum eu, să o lași în paragină, alege poze de o calitate extraordinară și propoziții scurte, extrase din textul de pe blog. Fii concis, indiferent de domeniul abordat pe blogul tău, scrie corect, fii atent și la ceilalți, răspunde la comentarii și citește și tu cât mai multe pagini de acest fel. Cred că lumea aceasta în online e ca-n zicala –Ochi pentru ochi și dinte pentru dinte, căci pe mine m-a întrebat cineva cândva- Eu de ce nu apar la tine la bloguri urmărite?  Ideea era că nu mai aveam loc, am scos asta de pe blog și mi-am schimbat total părerea despre persoana respectivă. Însă…dacă vrei să te ții cu adevărat de blogging scrie și citește-i pe ceilalți, cât mai mult. Dacă ești priceput poți ajunge să citești pe diagonală, începutul or finalul și să lași un comentariu. Știi și tu că mai ai și altceva de făcut și că ți-e imposibil să citești 30 de bloguri zilnic, cu articole urmărite din scoarță-n scoarță.

4. Urmărește să-i aduci pe oameni la tine, indiferent de ceea ce faci. Cunoaște-i pe oamenii cărora le vorbești. O să exagerez acum, însă dacă le vorbești oamenilor interesați de sex dur, animalic, par example, lasă preludiul pentru alții. Sexul vinde a spus cineva, însă nu oricine și-l permite. Și apoi, ești sigur că vrei să îți construiești imaginea pe temelia unui cur arătos? Pentru casele de modă, or buticuri felurite aș sugera discreție maximă din punctul de vedere al sexualității. Modelele frumoase care să pună în valoare hainele și nu trupurile lor sunt mult mai valoroase pentru tine. Femeile vor să-și cumpere hainele pentru trupurile lor care nu sunt precum cele ale modelelor, deci nu exagera. Ea nu are 40 de kg, ci 70 sau mai mult, deci fă-o să vadă cum ar sta pe ea, nu pe modelul tău super aranjat.

Femeile frumoase vând când stau lângă o mașină, pentru că în inconștientul bărbatului survine ideea că mașina îl va ajuta să vâneze multe astfel de frumuseți. Sunt diverse studii pe tema aceasta. Citește. Documentează-te. Angajează un om care să se ocupe de tot ce înseamnă text. Nu lăsa un dobitoc care nu știe când se scrie sa dezlegat să-ți administreze pagina.

5. Fii diferit de concurență. Inițiază jocuri, fă scheme cu Știați că, provoacă-ți publicul/publicurile să-și dorească să apară pe pagina ta (dă-le un premiu ceva pentru cea mai funny postare etc.). Nu exagera cu asta sau cu promoțiile, căci în scurt timp vei dispărea de pe piață. Un brand puternic se construiește în timp, așa că nu vâna câștigurile pe termen scurt. Investește în publicitate. Discută cu un graphic designer, or anagajează unul. Pozele vând mai bine decât ilustrațiile în publicitate, așa că fii atent.

6.  Nu fi încrezut și nu vorbi într-un limbaj specialiazat. Poate că tu te înțelegi, dar oamenii o să treacă la altceva, dacă nu te înțeleg. Dacă vorbești unui segment aparte, da, trebuie să folosești un limbaj specializat, însă pentru oamenii de rând vorbește pe înțelesul lor.

7. Fii vizibil. Fă conferințe de presă, mergi la evenimente de profil, apari în media, fă CSR și urcă aceste lucruri pe pagină. Fii un bun cetățean. Oamenii trebuie să te vadă implicat pe tine, drept șef.

8. Când oamenii ajung la tine, respectă promisiunile din on-line. Altfel ești mort.
Și acum partea amuzantă…analizam niște pagini încercând să văd eventualele greșeli, când am dat peste o pagină de Matrimoniale pentru fete singure, cică, dar acolo erau și bărbați. Are 4.580 de like-uri ceea ce nu-i rău deloc. Cunosc asociații serioase care sunt sub 1000, din păcate. La descriere au așa: ,,Ne-am strâns aici un mic grup de fete in cautare de prieteni noi .

Alatura-te noua, postează o poza cu tine și datele tale si gaseste-ti alesul!!!”. Au diacritice pe alese, parcă, iar !!! de la final e demențial. Las link. E adevărat o să vi se pară prostesc ca femeile să apară cu fundurile și țâțele la vedere, însă pentru ei e normal. Descrierile oamenilor de acolo sunt de mama plângerii, dar ei așa se înțeleg. Cred că cea mai grea slujbă pentru cineva ar fi să admistreze această pagină, cineva din exteriorul acelui mic grup de fete, bineînțeles. Aici nu poți să folosești diacritice, or tonul elevat, căci acești oameni pricep altfel lucrurile. sursa Simona





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu